Sport 50 felett

Sport 50 felett gyönyörű erdei környezetben

Sport 50 felett gyönyörű erdei környezetben

Sport 50 felett

Szívesebben töltené idejét egy erdei ösvényen gyalogolva, jókedvűen tervezgetve a következő túrát, mint egy rendelőben ülve a betegtársakkal? Ezért jó a sport 50 felett.

Ha igen, akkor várjuk szeretettel  a “Sport 50 felett” programunkra, az Alacskai erdőben!
Ez egy speciális botos gyaloglás, melyet Nordic walkingnak, azaz „északi járásnak” hívnak!

A speciális botos gyaloglás, nem ugyanaz, mint a túrabotos séta, hanem olyan mozgásforma, amely átmozgatja a hátat, vállat, karokat is, gyakorlatilag az izmok 90%-át, és mindezt úgy, hogy az ízületekre nehezedő nyomás nagymértékben (30%) csökken. 

Miért ajánlott ez a sport 50 felett is?

1. A társaságban végzett mozgás rendszerességre és kitartásra ösztönöz, és sok vidámságot nyújt egy jó kis közösségben. Kivezet a mozgásszegény életmódból.
2.Az erőnlét fokozatosan növelhető.
3.A botok használata biztonságot nyújt a bizonytalanabb mozgásúaknak, vérnyomásproblémákkal
küzdőknek és szédüléseseknek is.
Fejleszti az egyensúlyérzéket és a koncentrációt.
4.A botok használatával a test izmainak 90%-a mozog, és nagyban tehermentesíti az ízületeket,
elsősorban a térd és csípőízület terhelését.
Aktiválja az ízületi folyadék képződését. Mérsékli a csigolyameszesedést és a porckorongsérv tüneteit.
5.Mivel a felsőtest is aktívan mozog a Nordic Walkingnál, ez a sport nagyban segíti ezeknek az izmoknak a fejlesztését.
Nyújtja az izmokat, csökkenti az ízületi beszűküléseket, rövidüléseket; növeli a mozgástartományt.
5.Ez a fajta mozgásforma javítja az idegrendszer működését is.
6.Felkészíti a légzőrendszert és a keringési rendszert a fokozott igénybevételre.

port időseknek
Milyen speciális problémák esetén ajánljuk kifejezetten ezt a sportot időseknek?
– csontritkulás
– ízületi problémák
– túlsúly
– cukorbetegség
– rehabilitáció
magas vérnyomás

FIGYELEM! Nagyon fontos a helyes technika megtanulása, hogy ne csak a “botokat sétáltassuk meg”, hanem valóban át tudjuk mozgatni a hátat. Ehhez fontos a megfelelő kartechnika, a helyes dőlésszög, nem mindegy, hogy hova szúrjuk a botot, mert csak így lesz csökkentve a térdízület terhelése. Fontos a megfelelő botméret kiválasztása is, különben, ha túl hosszú a bot, nem tudjuk a karunkat megfelelően hátravinni.
Ha szeretné egy szakértő segítségét igénybe venni, várjuk szeretettel

JÖJJÖN EL, ÉS PRÓBÁLJA KI A NORDIC WALKING-OT!

JELENTKEZEM/kapcsolat/

 

A bejegyzés kategóriája: 50 felettieknek, csontritkulás, cukorbetegség, Fogyókúra
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.