Nordic walking futóknak

 

 

Mostanában egyre több embert látni a szabadban, amint éppen botokkal a kezében gyalogol. Sokan túrabotot használnak, és innen adódik némi félreértés a nordic walkingot illetően.

A nordic walking azonban  NEM TÚRABOTOZÁS, hanem egy olyan sport, amelyet különböző edzés intenzitáson lehet végezni, a rehabilitációtól kezdve a keményebb állóképességi intenzitásig, amely kiválóan kombinálható a futó, bringás edzésekkel.
Sokan azt gondolják, hogy a bot csak támaszkodásra, és egyensúlyozásra van, pedig kemény szerepe van az előrehaladásban is.

A nordic walking a sífutásnak, az egyik legkeményebb állóképességi sportnak a “száraz” változata.

Nézd meg Kilian Jornet túrasízős videóit, vagy a sífutó versenyeket, olvasd el az ultrafutók beszámolóit! Vagy ott van például Emelie Forsberg, amint a hegytetőn száguldozik botokkal a kezében a legújabb Salomon katalógus borítóján. Vagy nézd meg a  Redbull X-Alps versenyzőit, ők már tudják, milyen előnyei vannak a botok használatának!
Katalin Richter fényképe.

Miért lehet neked hasznos a nordic walking, mint kiegészítő edzés?

.Az izmaid 95%-át átmozgatja, a felsőtest izomzatát is jól megdolgoztatja, így futóként, bringásként is élvezheted ennek előnyét úgy, hogy közben sem mondasz le az állóképességi edzésről.

2. Kíméli a térdet és gerincet, mégis futóedzés megterhelést érhetsz el vele, ami a szívedet, tüdődet és izmaidat illeti.

3. Alacsonyabb pulzussal hódíthatod meg az emelkedőket, így erőt spórolhatsz minden versenyen.

4. Sokkal gyorsabban, stabilabban és kevésbé térdet gyötrően száguldhatsz le a lejtőkön.

5. Regeneráló edzésként alacsonyabb pulzusszámon lehet mozogni.

6. A 25 féle lépés, és ugró technika variációval keményebb edzéseket is lehet tartani.

7 .Rehabilitációban, sérülések után is alkalmazható alacsonyabb edzés intenzitáson.

8. A nordic walking kiválóan alkalmas csoportos edzésekre, élménytúrákra.

9. Ugyanazt a runners high érzést tapasztalhatod, mint a futó edzések során.

Az oktatáson részletes technikai magyarázatokat kapsz, rávezető gyakorlatokkal, hogy sokkal hatékonyabban lehess edzésen és versenyen is. A helyes technika nélkül nem lesz valódi hatékonyság.

Gyere el, próbáld ki!
Szeretettel várlak!

http://nordicwalkingoktatas.hu/wp-content/uploads/kati-kis-k%C3%A9p.jpg

Richter Katalin
VDNOWAS nordic walking C tréner
Mobil: 06 20 260 8721
vitalnordicw@gmail.com
Facebook: Vital nordic walking

 

A bejegyzés kategóriája: Egyéb, futó, intervall edzés, kerékpáros, Nordic walking technika, Nordic walking tortenete
Kiemelt szavak: .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.